Omane žmonės nustebino svetingumu, o sostinė – žaluma

Omane 1 interTurbūt nėra labai daug žmonių Lietuvoje, daug žinančių apie Omaną, kaip ir Omane – žinančių apie Lietuvą. Paklausus, kur yra Omanas, daugelis atsako „kažkur Afrikoje?“, „kažkur Arabijoje?“ Mes, Deimantė Slavinskaitė ir Domantė Dudutytė, Vilniaus universiteto Azijos ir transkultūrinių studijų instituto Artimųjų Rytų programos studentės, apie Omaną žinojome kiek daugiau, bet tikrai nepakankamai. Todėl labai nudžiugome, kai buvome dviems mėnesiams pakviestos mokytis arabų kalbos į šią šalį.

Todėl pirmiausia norėčiau nuoširdžiai padėkoti Omano Garbės konsulatui Lietuvoje už šią suteiktą galimybę. Tai buvo labai naudinga ir reikalinga patirtis, siekiant tobulinti arabų kalbos žinias ir itin gera proga pamatyti bei pažinti šią gražią ir svetingą šalį.

Kartu su VU Azijos ir transkultūrinių studijų arabistikos lektore Maritana Larbi į Omaną atvykome apie penktą valandą ryto. Oro uoste mus pasitiko Sultono Qabooso koledžo (Sultan Qaboos College) atstovas, su juo vykome iki miestelį Manah. Čia įsikūrę koledžas ir svečių namai, kuriuose buvo apgyvendinti studentai iš visų pasaulio šalių.

Kitą dieną įvyko pirmasis susitikimas, kurio metu mus supažindino su koledžo dėstytojais. Darbuotojai aprodė patalpas, kuriose vykdomi mokymai, susipažinome su administracija, taip pat buvome informuotos apie taisykles, kurių reikės laikytis. Jau pačią pirmą dieną įsitikinome omaniečių svetingumu – kiekvienas studentas yra vertinamas kaip labai svarbus svečias. Tokį įspūdį paliko ne tik dėstytojai ir administracijos darbuotojai, bet ir nauji draugai, su kuriais užmezgėme kontaktą, ir netgi taksi vairuotojai – visi buvo malonūs ir norėjo bendrauti bei mums padėti.

Sultono Qabooso koledže yra mokoma arabų kalbos. Prieš atvykdami studentai turi pasitikrinti arabų kalbos žinias. Atvykus dar kartą reikia atlikti testą raštu, laikyti kalbėjimo egzaminą. Pagal gautus rezultatus studentai yra skirstomi į tris skirtingus lygius: pradedančiųjų, vidutinį ir aukščiausią. Pagal savo poreikį ir galimybes, per pirmąsias dvi savaites studentai gali pakeisti lygį – pereiti į aukštesnį arba žemesnį.

Greta intensyvių arabų kalbos mokymų vyko kaligrafijos, taip pat pažintinės paskaitos apie Omaną ir jo kultūrą bei garsių svečių paskaitos. Sultono Qaboos koledžas surengė ekskursijas į Omano sostinę Muskatą, jame esančią garsiąją operą, tarptautinį muziejų ir kitas lankytinas vietas, į dykumą, į slėnius (wadi), į įspūdingo grožio kalnus Jebel al-Akthar; į beduinų namus, kuriuose buvome pasitikti svetingai – su pramogomis, vaišėmis, šokiais.

Montazas Omano int

Kelionė į sostinę Muskatą leido suprasti, kokio nuostabaus grožio šalis yra Omanas. Nepaisant to, kad šalyje lietaus pasitaiko labai retai, sostinės gamta nustebino žaluma, gėlėmis. Sužavėjo Arabijos jūros pakrantės, nesibaigiančios kalnų virtinės.

Turėjome galimybę po šią šalį keliauti ir savarankiškai. Aplankėme visame Omane aukščiausią kalną Jebel al-Šams (išvertus iš arabų kalbos reiškia „Saulės kalnas“). Dar kelis kartus apsilankėme sostinę, taip pat plaukėme nardyti ir stebėti delfinus prie aplink Muskatą išsibarsčiusių nedidelių salų pakrantėse.

Ši išvyka padėjo suprasti, jog norint giliau pažinti šalį, joje reikia praleisti šiek tiek daug nei savaitę ar dvi. Todėl  mes labai džiaugiamės ir esame dėkingos rėmėjams už šią suteiktą galimybę gilinti žinias. Dabar, kai jau praėjo šiek tiek laiko, galime teigti, kad tai nuostabiausia gyvenimiška patirtis, kurios dėka išmokome vartoti kalbą, taip pat supratome bei pažinome arabiškąją kultūrą, o svarbiausia – pakeitėme savo išankstines nuomones ir sudarytus stereotipus.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos