Bendros naujienos

Paskaita „Atsparūs tinklai: Mianmaro karenų teisinis nesaugumas ir sieną peržengianti pilietybė“

Indre Balcaite in 1aPolitologė dr. Indrė Balčaitė pranešime svarstys nesaugaus teisinio statuso ir sieną peržengiančios pilietybės santykį, remiantis Audrey Macklin (2007) kritine teisine antropologija. Karenų etninės mažumos iš Mianmaro (Birmos) Tailande atvejis parodys, jog teisinis nesaugumas (angl. legal precarity) nėra tiesiog pilietybės priešingybė. Abipus Mianmaro-Tailando sienos besirutuliojančios žmonių gyvenimo istorijos, surinktos etnografinio tyrimo metu tarp 2012 ir 2016 m., leidžia kritiškai įvertinti politines ir teisines „migranto“, „pabėgėlio“ ir „piliečio“ sąvokas. Asmeninių patirčių fone šių sąvokų ribos išblanksta. Pranešimas pademonstruos, kad netvirtas karenų teisinis statusas Tailande (ir net faktinis jokios pilietybės neturėjimas) suderinamas su dviguba pilietybe – teisiškai neįmanoma, bet Mianmaro ir Tailando pasienyje gana populiaria. Nors trijų karenų grupių Tailande – Tailando karenų bei pabėgėlių ir ekonominių migrantų iš Mianmaro – teisinė padėtis skiriasi, iš tiesų jos tarpusavyje susijusios. Karenų socialiniai tinklai suteikia jiems atsparumo ir leidžia laikui bėgant pagerinti savo teisinį statusą, netgi įgyjant pilietybę, nepaisant griežto teisinio jos reguliavimo.

Dr. Indrė Balčaitė įgijusi politikos mokslų bakalaurą Vilniaus universitete studijavo Nottingham universiteto (Jungtinė Karalystė) politinės teorijos magistrantūroje. Įvykdžiusi etnografinį tyrimą apie karenų etninės mažumos migraciją ir transnacionalizmą Tailande ir Mianmare (Birmoje), 2016 m. įgijo SOAS Londono universiteto (anksčiau: Orientalistikos ir Azijos studijų mokykla) daktarės laipsnį. 2015-2017 m. dėstė ir atliko podoktorantūros stažuotę Centrinės Europos universitete. Lietuvoje daugiausia yra dirbusi viešojo administravimo ir politikos analizės srityje. Šiuo metu gyvena Londone ir yra nepriklausoma tyrėja.
Paskaita vyks 2018 m. gruodžio 13 d. 15 val. VU Azijos ir transkultūrinių studijų institute, J. Kovalevskio auditorijoje (Universiteto g. 5, Vilnius).


 

Vieša paskaita „Convergence of Hawaiian and Chinese Philosophies Useful for Social Critique"

Sydney inter2018 m. gruodžio 3 d. 15.00 val. maloniai kviečia į dr. Sydney Morrow viešą paskaitą „Convergence of Hawaiian and Chinese Philosophies Useful for Social Critique". Paskaita vyks anglų kalba VU Azijos ir transkultūrinių studijų institute, J. Kovalevskio auditorijoje (Universiteto g. 5, Vilnius).

Paskaitos santrauka

There are many factors that explain the drastic economic disparities within the populations of developed, technologically-advanced countries. In an age where the largest economies are underpinned by the necessity of unlimited growth, the girders of plentiful cheap labor and abundant natural resources are beginning to belie their structural integrity. The people bearing the most weight are those at the bottom, who work the hardest for the least return and live their lives amid the poisonous, irradiated detritus of an inefficient, wasteful system of production and consumption. Yet it seems like the marginalized are forever being trotted out as exemplars of mishandled responsibility and, increasingly, misplaced identity. The recent popular reemergence of nationalist and supremacist ideologies point to preferences that, now voiced as part of a “fair and balanced” dialogue, blame the marginalized for thinking they deserve better. Ecological devastation and the outsized impact it has on poor communities require a reassessment of “us” and “them” as well as the environment we share. 

With this as a backdrop, I bring attention to one localized but representative facet of these global issues: the overrepresentation of Native Hawaiians, or Kānaka Maoli, among those experiencing homelessness in Hawaiʻi, a so-called paradise with the highest per capita rate of homelessness in the United States. In Honolulu, the capital, tent cities, rendered mobile in the age of “sweeps”, cyclically concentrate and dissipate in the shadows of sleek and shiny condominium buildings, in time with the vicissitudes of public opinion. In this paper, I provide a philosophical context for understanding modern-day homelessness as a societal aberration characterized by dissolution and stagnation, two metaphors used in Pre-Qin and Han Dynasty philosophies to describe the detrimental experiences and circumstances that block one’s progress in making their way (dao 道) in the world. Cyclical, processual ways of knowing are important from both Chinese and Hawaiian philosophies, as is the emphasis on inclusive, dynamic harmony among unique, non-reducible, and non-reproducible events and experiences. I look to these philosophies for guidance on the appropriate social response to extreme poverty and homelessness.

Sydney Morrow received her Ph. D. from the University of Hawaiʻi at Mānoa in Spring 2018. Her dissertation is titled “A Comparative Study of ‘Existential Destitution’ in Pre-Qin Chinese Philosophy and Karl Jaspers in the Context of Homelessness in Hawai'i”. In it, she uses a comparative approach to formulate a methodology and application of place-based philosophy. Drawing from resources in classical and modern Chinese philosophy, she draws out themes related to hardship, dire circumstances, and personal cultivation in the face of each. She believes that philosophy ought to be concerned with contemporary problems, and that analysis of these pressing issues is best done in contextualized and localized ways. Her research interests include Pre-Qin and Han Chinese Philosophy, 20th Century Chinese Philosophy, 20th Century European Existentialism, Environmental and Agricultural Ethics, Applied and Place-based Philosophy, Comparative and Cross-Cultural Philosophy, and Homelessness Studies.


 

Tarptautinis seminaras apie studentų politiką Pietų Azijoje

Seminaras FranceVilniaus universiteto Azijos ir transkultūrinių studijų institutas kartu su Prancūzijos mokslo institucijomis (L'École des hautes études en sciences sociales, Science Po, Centre de Sciences Humaine) rengia tarptautinį seminarą „South Asia from the Lens of Student Politics”. Seminaro pranešimuose bus ieškoma atsakymo į šiuos klausimus:

· Kodėl Pietų Azijoje studentai yra tokie politiškai aktyvūs?
· Kas motyvuoja bei skatina studentų politinę mobilizaciją?
· Kaip studentų politika veikia visuomenę bei politinius procesus?
· Kokie yra studentų politikos ir politinių partijų ryšiai?
· Kaip studentų politiką veikia neoliberalizmas, konsumerizmas bei globalizacija?

Šiuo seminaru siekiama susieti naujausius Indijos, Bangladešo, Pakistano, Nepalo, Šri Lankos studentų politikos tyrimus bei išryškinti pagrindines Pietų Azijos regiono studentų politikos tendencijas. Seminaro pranešimų pagrindu bus rengiamas specialus žurnalo SAMAJ (South Asia Multidicsiplinary Academic Journal) numeris. Seminaro programa

Seminaras vyks 2018 m. lapkričio 19 – 20 d. L'École des hautes études en sciences sociales ir Science Po, Paryžiuje.


 

Prof. Geir Sigurðsson viešų paskaitų ciklas

Geir fotoReligingumas ir religijos kinų kultūroje

2018-11-13 18.30 val. Kinijos religijos ir besikeičianti religinių judėjimų padėtis Kinijos naujausioje istorijoje

2018-11-
15
18.30 val. „Populiarioji“ ar „difuzinė“ religija Kinijoje

2018-11-
27
18.30 val. Budizmo tylusis partneris: Daoizmas ir jo dabartinis atgimimas Kinijoje

2018-11-
29
18.30 val. Sėkmingi pašaliečiai? Pristatytos religijos kinų kultūros sferoje

Paskaitų santrauka  Paskaitos vyks anglų kalba Vilniaus universiteto Konfucijaus institute,

Konfucijaus Didžioji auditorijoje (M. K. Čiurlionio g. 21, II korpusas, VU Chemijos ir geomokslų fakulteto kiemelyje).

Daugiau informacijos galite rasti Vilniaus universiteto Konfucijaus instituto svetainėje


 

Japonijos ambasadoriaus vizitas

Ambasadorius ATSI 2018 10 23 copy2018 m. spalio 23 d. Vilniaus universitete lankėsi naujai paskirtas Japonijos ambasadorius Lietuvoje Yamasaki Shiro.

Po susitikimo su rektoriumi ir ekskursijos po Vilniaus universiteto architektūrinį ansamblį, ambasadorius apsilankė VU Azijos ir transkultūrinių studijų institute. Čia su instituto direktore dr. Kristina Garalyte bei japonologijos dėstytojais aptarė Azijos studijų programos japonologijos specializacijos plėtojimo galimybes, taip pat bendradarbiavimo bei kultūrinių ryšių tarp Japonijos ambasados ir Universiteto stiprinimą.

Pokalbyje dalyvavo ir studijų įspūdžiais dalinosi studentai japonologai.


 

Doc. Märt Läänemets viešų paskaitų ciklas „Chinese Buddhism“

MärtLäänemets KristelVask fVilniaus universiteto Konfucijaus institutas kviečia į doc. Märt Läänemets viešų paskaitų ciklą „Chinese Buddhism".

Märt Läänemets – Tartu universiteto Orientalistikos centro vadovas, kurio mokslinių tyrimų dėmesys skiriamas budizmo studijoms ir ypatingai Mahajanos sūtroms, taip pat Kinijos istorijai ir tradiciniam mąstymui bei jo tęstinumui šiuolaikinėje Kinijoje.

Paskaitos vyks 2018 m. spalio 8–11 d., 18.30 val. Vilniaus universiteto Konfucijaus instituto Konfucijaus didžiojoje auditorijoje, M.K. Čiurlionio g. 21,
II korpusas (VU Chemijos ir geomokslų fakulteto kiemelyje).

 

Paskaitos:

Spalio 8 d.  Emergence of Buddhism in India and its Early Spread in Asia

Spalio 9 d.  Coming and Adaptation of Buddhism in China

Spalio 10 d.  Forming of Buddhist Schools in China, Their Doctrines and Texts

Spalio 11 d. Sinization of Buddhism: the Tenets of Chan and Huayan Schools

Pagrindinės temos, kurios bus aptariamos paskaitose:

• Budizmo atėjimas į Kiniją

• Budizmo raštų vertimas į kinų kalbą

• Budistų bendruomenės ir vienuolynų sistemos formavimasis Kinijoje

• Budizmo mokyklų ir sektų kūrimasis

• Kinų mąstymo ir idėjų poveikis Kinijos budizmo filosofijai ir praktikai

Paskaitos vyks anglų kalba. Registracija


 

Tyrėjų naktis 2018 VU Filosofijos fakultete

Tyreju naktis fsf 182018 m. rugsėjo 28 d. Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto mokslininkai tradiciškai dalyvauja Europos Tyrėjų naktyje. Atverdami duris visuomenei, mokslininkai kviečia mokslo entuziastus susipažinti su jų vykdomais moksliniais tyrimais, specialiąja tyrimų įranga bei dalyvauti įvairiuose interaktyviuose eksperimentuose, paskaitose, diskusijose ar seminaruose.

Kviečiame susipažinti su Tyrėjų nakties VU Filosofijos fakultete renginių programa (registracijos į renginius nėra, įėjimas laisvas).

Renginių prieiga VU Filosofijos fakulteto Facebook paskyroje.

Tyrėjų naktį organizuoja Baltijos pažangių technologijų institutas kartu su partneriais: Vilniaus universitetu, Aleksandro Stulginskio universitetu, Kauno technologijos universitetu, Klaipėdos universitetu, Lietuvos istroijos institutu, Socialinių inovacijų institutu, Šiaulių universitetu, Vilniaus Gedimino technikos universitetu, Vytauto Didžiojo universitetu ir kitomis aukštosiomis mokyklomis bei įmonėmis.

Daugiau informacijos apie Tyrėjų naktį.


 

Taivano kino pristatymas

Fantasy of teh Deear Warrior 1961 minVilniaus universiteto Azijos ir transkultūrinių studijų institutas ir Azijos menų centras kviečia susipažinti su Taivano kinu. Šeštajame ir septintajame dešimtmečiuose Taivanas kūrė išskirtinį kokybišką kiną, kuris, pasikeitus politiniam klimatui, buvo pamirštas ir nugulė į archyvus. Tik 2012 m. Taivano kino institutas inicijavo projektą restauruoti ir naujam gyvenimui prikelti populiariuosius taivaniečių kalba kurtus filmus.

Tris skirtingų žanrų kultinius Taivano septintojo dešimtmečio filmus kviečiame išvysti rugsėjo 19 – 21 d. Filmus pristatys ir po filmų diskusiją ves Rytų Azijos kino ekspertai prof. Chris Berry (King‘s College London) ir dr. Ming-Yeh T. Rawnsley (School of Oriental and African Studies, University of London).

Rugsėjo 19 d. 17.00 val. VU ATSI J. Kovalevskio aud. (Universiteto g. 5, Vilnius)

Fenikso seserų kerštas (Vengence of the Phoenix Sisters / 三鳳震武林)

1968 | Režisierius: Chen Hongmin

Renginį pradėsime Prof. Chris Berry ir Dr. Ming-Yeh T. Rawnsley trumpa paskaita apie Taivano kiną. Po paskaitos (17.30) mokslininkai pristatys vakaro filmą – „Fenikso seserų kerštas“, o po filmo pakvies į diskusiją ir atsakys į klausimus.

Šio rytų kovos menų filmo pradžioje banditai nužudo buvusį šerifą ir jo žmoną. Tarnas išgelbsti jų tris dukreles, kurias nugabena į saugią vietą, tačiau jos užauga atskirtos viena nuo kitos. Praėjus 15 metų, kiekviena iš jų nusprendžia atkeršyti už tėvų mirtį. Vyriausioji sesuo Xiufeng sumano apsimesti vyru ir, vykdydama įvairius žygdarbius, ieško tėvų žudikų. Kelyje ji sutinka ir savo seseris Qingfeng ir Zhifeng. Jas abi pakeri nepažįstamas gražuolis. Ar Qingfeng ir Zhifeng išsiaiškins, kad iš tikrųjų šis vyras – jų sesuo Xiufeng? Ar visos trys „feng”(taivaniečių k. feniksas) seserys ras banditus ir atkeršys už savo tėvų mirtį?

Rugsėjo 20 d. 17.00 val. VU ATSI J. Kovalevskio aud. (Universiteto g. 5, Vilnius)

Elnių kario fantazija (Fantasy of the Deer Warrior / 大俠梅花鹿)

1961 | Režisierius: Zhang Ying

Miško gyvūnai gyvena darnoje. Tačiau vieną dieną medžių apsuptam rojuj kyla pavojus, kai gauja vilkų nusprendžia užpulti ėriukus. Paukšteli yra siunčiamas įspėti Dėmėtąjį Elnią, bet Dėmėtasis Elnias kaip tik tuo metu kovoja su Elniu Vapičiu dėl Panelės Elnės dėmesio. Kai Dėmėtasis Elnias galiausiai pasirodo miške, jau būna per vėlu. Suktoji Lapė, pavydinti kukliai bei skaisčiai Panelei Elnei, nusprendžia šią apgauti, įtikindama ją, kad Dėmėtasis Elnias mirė. Už tai iš miško ištremta Lapė nusprendžia susimokyti su vilkais. Ar miško bendruomenė sugebės susivienyti ir atremti naująjį priešą?

„Elnių kario fantazijos” personažai nėra animacinės figūros - tai žmonės, apsirengę gyvūnų kostiumais. Jie šių dienų žiūrovams primena ne tik apie „Ezopo pasakėčias”, tačiau ir apie cosplay estetiką, suteikdami filmui tiek komišką, tiek ekscentriškai „trenktą“ atmosferą. Šis kultinis filmas netelpa į nei vieno kino žanro rėmus ir neturi sau lygių visame taivanietiškame kine. Ką šiame filme simbolizuoja gyvūnai? Ar miškas ir jo gyventojai – Taivano alegorija? „Elnių kario fantazija“ sulaukė daug interpretacijų, apie kurias po filmo kalbės ir diskutuoti pakvies Rytų Azijos kino ekspertai Prof. Chris Berry ir Dr. Ming-Yeh T. Rawnsley.

Rugsėjo 21d. 17.00 val. Užupio menų inkubatorius (Užupio g. 2A, Vilnius)

Nuotaka, kuri sugrįžo iš pragaro (The Bride who has returned from Hell /地獄新娘)

1965 | Režisierius: Xin Qi

Filmo įvykiai rutuliotis pradeda nuo laivo avarijos. Randamas vyro kūnas. Nors įvykio vietoje surandama ir moters rankinė - kūnas, deja, neaptinkamas. Verslininkas Vang‘as Jimingas yra linkęs manyti, kad jo žmona išnyko kartu su savo mylimuoju ir buvo pasiglemžta jūros. Besijausdamas įskaudintas ir pažemintas, Jimingas negali parodyti atitinkamo dėmesio ir meilės savo dukrai Šujuanai ir įgyja nerūpestingo tėvo reputaciją. Jimingas pasamdo Bai Ruimei būti privačia Šujuanos mokytoja. Pagrindinio herojaus namuose taip pat yra dar viena mergina – A Lan – Jimingo pasamdyto valdytojo Liu anūkė. Ruimei priima abi mergaites po savo sparnu. Vėliau paaiškėja, kad Rumei yra ne kas kita kaip Jimingo žmonos sesuo, kuri atvyko į Taivaną iš Singapūro išsiaiškinti paslaptingos sesers žūties.

„Nuotaka, kuri sugrįžo iš pragaro“ yra naujų žanrų ir naujų istorijų paieškos Taivano kine pavyzdys. Filmas meistriškai adaptuoja Victoria Holt romano „Melyno šeimininkė“ (Mistress of Mellyn) siužetą įtraukiant trilerio, gotikos ir romantikos elementų.

Renginiai nemokami.


 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos